Vitamine D I Huidbehandelingen Rotterdam

Tijdens het winterseizoen voelen zich veel mensen minder actief, je hebt minder energie dan in de lente. Zeker nu in deze corona tijd waarin we beperkt zijn in ons sociale leven en waar we veel vanuit huis werken. Wil je graag meer energie? Neem de nodige voedingstoffen bijvoorbeeld overdag vitamine B. Als een aanvulling bij een gezonde maaltijd. Ik kan je hierbij adviseren. Het is goed om te weten wat je wel en niet bij een maaltijd in moet nemen! Ik heb een aantal tips voor jullie op een rijtje gezet:

De belangrijkste supplementen voor de winter zijn:

  • Vitamine D 3
  • Vitamine C
  • Omega 3 vetzuren
  • Zink en Melatonine.

Vitamine D is onmisbaar voor een goede werking van je immuunsysteem. Het tekort komt vaak voor. Dat komt onder andere omdat de zon in ons land in de winter niet sterk genoeg is. Daarbij maken kinderen, ouderen en mensen met een getinte huid van nature minder snel vitamine D aan.

Vitamine C sterke anti- oxidant voor je immuunsysteem. Werkt ondersteunend en beschermend.

Omega 3 vetzuren zijn meervoudig onverzadigde vetzuren. Beschermen tegen hart en vaatziekten.

Zink: draagt bij voor een gezonde huid, nagels, botten en voor je immuunsysteem.

Melatonine: Verstrekt het dag en nachtritme dat bij vele mensen verstoord is, niet alleen in de winter.

Voor de winter moet je extra op letten om naar buiten te gaan. Het is heerlijk om nu in het zonnetje te gaan wandelen of te bewegen. Je knapt ervan op en kun je even je werkzaamheden loslaten. Plus zonlicht is goed voor je opname van vitamine D en melatonine.

Wil je meer energie en meer weten over de juiste vitamine om meer weerstand op te bouwen? Neem dan contact met mij op! Ik help je graag! Stuur een mailtje naar: info@huidbehandelingen-rotterdam.nl.